tirsdag 3. mai 2011

Nå har jeg lært å male!!

Det er ganske nyttig å bo på en byggeplass og faktisk. Nå har de holdt på å male huset vi bor i noen uker, så nå har jeg lært.
Tenkte jeg skulle lære det videre.

- Det er viktig å starte tidlig, for da kan man dra tidlig. Så man er på jobb halv åtte.
- Så må man stå og se på huset, og snakke om at man skal male. Det er viktig å gjøre det her i hvertfall en time, gjerne utenfor soverommet til noen.
- Når man er ferdig med å snakke om at man skal male, så er det viktig å snakke om hvordan man skal sette opp stillaset man skal bruke. Viktig å bruke god tid på det og.
- Hamre og slå litt på stillaset for å sjekke at det står ordentlig. Jo hardere man dunker og hamrer jo tryggere er stillaset. Bruk god tid!
- Lunsj. Lang lunsj. Godt over en time hvertfall.
- Snakke litt om hva man skal gjøre nå. Finne ut at man skal male.
- Muligens male litt, heldig hvis man rekker to hele planker på en dag.
- Hjem.

Da håper jeg noen har lært hvordan man skal male!!

2 kommentarer:

  1. Du glemte alle røykepausene da... Tror rørleggeren her har fylt igjen halvparten av gravingen med sneiper... :p

    SvarSlett
  2. Så bra at du ga meg dette lynkurset i maling, veldig godt observert må jeg si :)

    SvarSlett