tirsdag 25. mai 2010

Veneflon er vondt! Og skalpell i tåa er vondt!!!

På lørdag fikk jeg gnagsår på tåa!! Noe som er vondt, men det går jo over!
Men neida!
Jeg DØDE!!


NEIDA!! :D

Bare nesten!

På søndag våknet jeg opp med en hoven tå! Jaja, så var det litt verre enn det pleier å være da! Søndagen gikk med til hjemmeksamen, og ble faktisk så godt som ferdig! Jippi!!! Men tåa ble jo bare verre og verre, og begynte å gjøre skikkelig vondt! Skikkelig skikkelig vondt!
Så jeg bestemte meg for å reise på legevakta! Og hva sa legen!!!?? Jai må kotte åpp!! Nei, han var ikke norsk, og skjønte sikkert ikke hva jeg sa engang! Men han kuttet, uten bedøvelse!!! FY FAEN så vondt!!! For det var visst så sykt vondt å sette bedøvelse der, så var visst bedre uten! SÆRLIG!!! Men merkelig nok så gjorde det SYKT vondt etter han hadde kuttet og!! Så da skulle jeg få bedøvelse! Og det kjentes ut som om han gravde sprøyta langt inn i beinet! OMG! Trodde jeg skulle dø! Men så ble det bedøvet! De teipet det sammen og jeg fikk reise hjem..men allerede på vei utbegynte den bedøvde tåa å gjøre vondt igjen! Men vi dro hjem, og det bla bare så vanvittig sykt vondt! Trodde igjen jeg skulle dø!
Snille Kenneth kjørte oss (ja, Roger måtte være med, ville ikke dø alene) tilbake til legevakta!!
Nå begynte jo foten å se helt JÆVLI ut! Hoven, og røde striper fra tåa! Så smart som jeg er så stilte jeg diagnose selv, infeksjon!! Og det skjønte faktisk legen på legevakta og! Og jeg fikk lov til å dra til akuttmottaket på Ahus! Jippi!! Vi kom til Ahus og der brukte de meg som nålepute!!

Som om jeg ikke hadde vondt nok fra før liksom!! Veneflon er VONDT!!!! Men i forhold til skjæring med skalpell uten bedøvelse så kjentes det ut som en god klem!
Også ventet vi på legen... Og jeg var sikker på at jeg skulle få lov til å sove på Ahus den natten! For vi ventet og ventet...
Og det synetes Roger var kjempegøy! Og han ble nesten ikke trøtt!


Etter en stund så kom legen, og jeg fikk en diagnose! Lymfangitt! Infeksjon (streptokokk eller stafylokokk) i en lymfebane!

Det hadde heldigvis ikke blitt så ille enda, så jeg fikk med meg penicillin og fikk reise hjem! Snille Tim kom og hentet oss!! :)

Veldig glad jeg allerede var nesten ferdig med hjemmeeksamen!

Jepp, det var min helg! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar