torsdag 25. mars 2010

Oppkast og oppgave!!!!

Jeg skriver oppgave og Ask kaster opp! Eller, han gjorde det, men ser ut til at han er bra igjen :) Ikke bare bare å sitte og prøve å skrive oppgave når det er en liten tass som går rundt og kaster opp..
Lille tassen er forresten skikkelig ramp i dag!! Nekter å høre på meg, nekter å gjøre som jeg sier, og har plutselig begynt å tisse inne igjen!!! BLÆ!!!
Og den dumme oppgaven da!!! Liker ikke emnet, og gruppelæreren er helt håpløs!! Hva med at lærere på universitetet også lærer litt pedagogikk!!! Men neida!
Uansett, det her er andre del av oppgaven!! Najs! :(

Discuss the sentences below and your translations of them in the light of what you have learnt about equivalence at the grammar level and the textual level. In your discussion, you should mention possible reasons for the choice of word order in the Norwegian sentences, explain why changes are needed in English, and discuss the effects of different solutions in English. Refer to the relevant literature on the syllabus. (Write 1000-1500 words.)

Her bor bare 12 fiskere, hvorav noen loser, og dessuten noen enker.

På denne tiden bodde det omkring 200 mennesker i dette øysamfunnet.

I tiden mellom 1470 og 1500 ble det reist små stavkirker på fiskeværene Brattvær og Odden...

...derfor ble kirkene gjennom tidene folkets egen eiendom.



Men se så søt Ask er da: (Han kan nemlig av og til) :D

Også har han lært 'legge seg':

Men nå skal jeg snart til Marion og få ny sprøyte.. :( Er litt lei de sprøytene! Men snille Marion som gidder å sette for meg! :)

Ha en fin dag!! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar