mandag 8. mars 2010

Sånn er det å være kronisk syke meg!!

Dagen begynner med å våkne opp helt i ørska!! Tar stort sett alltid en halv time før jeg klarer å stå opp, avhengig av hvordan jeg har sovet den natten. Resten av formiddagen avhenger også av hvordan den natten har vært. Jo dårligere natt, jo dårligere dag. Det tar laaang tid før hodet orker å våkne, så all skole før ti er helt uaktuelt, er ikke vits å prøve engang. Så jeg går og legger meg litt på sofaen..og våkner litt til.. Når jeg begynner å kjenne at kroppen og hodet er ca igang, til meg å være. Så spiser jeg litt.. og dusjer, avhengig av hvor sliten jeg er... Må vente noen timer av og til..!! Slitsomt?? JA!
Så når jeg begynner å komme meg setter jeg meg ned med pcen og prøver å gjøre litt oppgave, noe som er utrolig slitsomt, og sliter ut hodet helt.
Etter litt jobbing med skole, må jeg ofte sove/slappe av ett par timer, før jeg prøver litt til. Så er jeg litt husmor, rydder, vasker litt klær og alt som er gøy! :P Og så er det avslapping igjen..
Så kommer Roger hjem, og det er mat, som vi stort sett lager sammen. Hvis formen min er dårlig, så lager han mat, etter å vært på jobb hele dagen.. Etter middag er det sofa-tid.. og det er det stort sett frem til det er natta igjen.
I helgene prøver jeg å være sosial, og nå, som behandlingen begynner å hjelpe er det lettere. Det er hvertfall stort sett greit å reise på besøk, og ta en rolig kveld, spill, film, osv. Er det derimot fest er det litt verre, for da er jeg utrolig sliten i ca en uke etterpå, etter en kveld hvor jeg har tatt det veldig rolig, til å være fest.
Oppi alt det her så har jeg vondt, har ofte vondt i kroppen, og det blir alltid verre når jeg er borte, ikke like lett å legge seg på sofaen å vri seg slik at jeg ligger godt når jeg er på besøk. Alt av aktiviteter må planlegges, slik at jeg kan slappe av før..og etter..

Sykdom er en annen kjip ting! Roger tar meg seg bakterier og virus hjem til meg! Selv er han syk i noen dager, mens jeg har nå vært forkjøla i over to uker!!! Og da mener jeg skikkelig forkjøla!!

And so are the days of my life!!! Ganske slitsomt, men sånn er det.. og det her er sånn det er nå! Når jeg er i veldig dårlig form, så ligger jeg bare rett ut, og det er slit å reise seg fra sofaen, så det å gå på do er et ork!!

Jepp, sånn er det.. I dag er en grei dag, så skal prøve å gjøre litt oppgave nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar