lørdag 22. januar 2011

Ask 1 år og en måned

Ask begynner å bli stor gutt!! 16 desember ble han ett år og han fikk såklart kake! :)

Vi har jo hatt litt problemer med Ask, og de blir egentlig bare verre og verre. :( Han er så utrolig stressa, og noen ganger går det nesten ikke an å gå tur med han. Han drar sinnsykt i båndet, så ille at han ikke får puste. Og han bjeffer, han bjeffer helt vilt...på ingenting! Han rett og slett klikker så fort vi går ut av døra. Vi har prøvd alle råd, og nå har vi bestilt time hos Terje Østlie, han er visstnok den i Norge som er best på atferd.  Hvis det her ikke virker så vet jeg ikke hva vi gjør.. :(

Søte lille Ask!

2 kommentarer:

  1. Har du prøvet et "Non Pull Harness"? se f.eks. her: http://www.petplanet.co.uk/product_group.asp?dept_id=483&pg_id=437
    Jeg kan med det igen gå tur med min 38 kg-tunge Maremma, selv om jeg har ME og leddegigt, og det er så nemt at give hunden på. Tidligere havde jeg prøvet to andre slags "seletøj". Det ene kunne hun ikke lide at have på, og det andet hjalp ikke og var vanskeligt at give hende på.

    Du kan også give Ask Zylkene dagligt. Det er et mælkebaseret kosttilskud til hunde. Det varer 2-3 uger inden man kan se virkningen. Men det er ventetiden og pengene værd.

    Held og lykke

    SvarSlett
  2. Hei:) takk for tips:) Vi har vurdert non- pull sele, men problemet til ask er at han er så redd og usikker,så vet ikke om sånn sele ville hjulpet.

    Skal sjekke ut det kosttilskuddet. Takk :)

    SvarSlett