onsdag 9. mars 2011

6 år og vanvittig lei.

På mandag var det 6 år siden jeg fikk diagnosen kyssesyken. Og siden har jeg vært syk. Vet ikke helt hva jeg skal si om det, vet egentlig ikke helt hva jeg føler heller.

6 år hvor kroppen har vært styrt av sykdom, hvor livet og hverdagen har vært styrt av sykdom. Det er faktisk sånn at det er M.E som bestemmer, og ikke Heidi. 6 år. 6 år hvor jeg egentlig ikke har hatt noe jeg skulle ha sagt, det er M.E som bestemmer over meg, og sånn er det bare. Det er lite jeg får gjort med det.

Jeg prøver, jeg prøver så godt jeg kan. Hver dag, stå opp, dusje, på med klær, sminke, ordne håret og på med smilet. Jeg prøver. Allerede før jeg går ut døra er jeg sliten, ofte utslitt, men jeg prøver, jeg kommer meg ut døra, reiser på skolen og gjør mitt beste. Mitt beste er heller ikke så mye å skryte av lenger. På eksamen fikk jeg C. Jeg var faktisk overlykkelig. Hadde det vært før jeg ble syk så hadde jeg tenkt !Herregud! !Flaut!

Jeg kan bestemme i hvilken retning livet mitt skal gå, men M.E bestemmer om det går bra, eller om jeg finne en annen retning. Jeg får ikke lov det jeg vil.
Kan du tenke deg hvordan det er?

Jeg er så lei, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg er så lei. Hvis du spør meg hvordan det går og jeg sier ja, så er det løgn. Jeg har vært syk i over 6 år, jeg har det ikke bra.

4 kommentarer:

  1. 6 år er utrolig lang tid når man er syk... Jeg har hatt ME i 3,5 år nå og er kjempelei!

    SvarSlett
  2. Og det er så frustrende å vite at man kan være syk i mange år til, hvis man i det hele tatt blir frisk.. Men jeg SKAL bli frisk. Er så lei!

    SvarSlett
  3. Det er omtrent den tiden jeg har kjent deg det. Det føles lenge! Med andre ord, å være syk den tiden må føles LEEENGE! Tiden går som regel ikke noe fortere når man er syk. Men det positive er at du er en fantastisk person selv om du har vært syk LEEENGE! Du står på og gjør det beste ut av alle situasjoner, selv om det selvfølgelig føles håpløst til tider. Du er sterk! Så alt i alt, Heidi, er du en sterk og fantastisk person uansett hvor syk du er! (Og C er en bra karakter på høyere studier, så vær stolt av deg selv!)

    SvarSlett
  4. Ble nesten litt rørt her jeg ligger og synes synd på meg selv! :D Love you lots!! <3

    SvarSlett