torsdag 3. desember 2009

Behandling!!

Jepp, da har jeg fått brev fra Lillestrøm Helseklinikk! To brev, for det var ikke plass i ett!
Det begynner med mange ark om meg, symptomer osv. Og funn på ulike prøver.

Konklusjonen: Denne pasienten har en påvist dysbiose preget av bakterier som produserer laktat og H2S. Hun har sannsynligvis en immunaktivering etter en mononucleose og hennes gastrointestinale plager kan være sekundære til dette. Innen mer spesifikke immunmodulerende preparater forsøkes anbefales det at tarmen behandles i en periode på 2-4 mndr.
Foreslått behandling: Diett uten melk, egg og nøtter, minimalt med frukt og sukker (kun en frukt daglig). Det anbefales at hun i en periode på 4 uker forsøker å holde en strengere diett som inkluderer å unngå sterk krydret mat, sjokolade, samt unngå større mengder mel/brødmåltider. Man kan anbefalee ett brødmåltid daglig. ellers kan grønnsaker, kjøtt og fisk spises som normalt. Det anbefales å forsøke å få inn lys rapsolje (dvs IKKE den kaldpressede) inn i måltidene, enten en teskje på maten før den spises, eller som et rent tilskudd.
Kur 1:
Azitromax enterokapsler, 500mg, 1 kapsel hver morgen i 7 dager (behandler enterokokker)
Deretter:
ABX suppert 2 kapsler til kvelden
og
saccaromycis boulardii 2 kapsler til frokost
i 3 uker.

Kur 2:
Amoxicillin enterokapsler 500 mg x2 i 7 dager (behandler streptokokker)
Deretter:
ABX suppert 2 kapsler til kvelden
og
saccaromycis boulardii 2 kapsler til frokost
i 3 uker.

Samtidig med kur tas:
Pentasa 500mg x3 (bedrer colitt) i til sammen måneder
hydroxycobalamin 10mg/2ml, (B12), 2ml IM, 1 injeksjon per uke (kan chelatere peroxynitritt
TMD/metal clean 1 kapsel x2 (kan avgifte tungmetaller)
Intezyme 1 kapsel før større måltider (fordøyelsesenzymer)
5HTP 50mg 2 kapsler til kvelden (kan bedre søvn)
Catablic 2 kapsler før leggetid (generell vitamin og minerall tablett)

Og for alt det her lå det ved 10 resepter!! :) Blir jeg ikke frisk nå.....!!!!
Det lå også svar på alle prøvene jeg har tatt der. Og ny timeavtale, 3.feb 2010! Så frem til det skal jeg bahndles!! Håper så inderlig det virker!!!!
Så sånn ligger det an på ME fronten!! Klarer faktisk å slappe av ganske bra oppi eksamensstyr! Og det hjelper! Litt kjipt å kjedelig kosthold midt i jula og sånn! -Men det betyr jo faktisk bare at jeg ikke kan spise kaker! Får spist julemat!! Noe jeg var litt redd jeg ikke skulle få gjort! Men er ikke bare bare for meg å ligge unna kakene, ELSKER julekaker!!!! Hadde sikkert spist noen bokser allerede hvis jeg hadde hatt muligheten!!! ;)

Tuddelu!!

2 kommentarer:

  1. Du får skrive kommentar på bloggen til mamma, og linke til bloggen din. Kanskje hun kan hjelpe til... :P
    Du må jo bli radioaktiv av alle de medisinene da... :P

    SvarSlett
  2. Er heldigvis stort sett bare naturlige greier!! tror jeg... ;) Hvis ikke så er det jo sikkert praktisk å være selvlysende og!!!

    SvarSlett